Maine live: outdoor, shooting & sightseeing - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Iris Fluttert - WaarBenJij.nu Maine live: outdoor, shooting & sightseeing - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Iris Fluttert - WaarBenJij.nu

Maine live: outdoor, shooting & sightseeing

Door: irisfluttert

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Juni 2012 | Verenigde Staten, Skowhegan

Het is voor mij de 7e maand alweer.. De lente is eindelijk gearriveerd! Dus tijd voor veel Maine Sightseeing & outdoor activiteiten!

Maandags mijn saaiste Koninginnedag ooit: werken, that’s it!

Zaterdag 5 mei Hallowell, sightseeing waterval, eten in Augusta bij Jody (gitaar, zingen, drinken), uit in Hallowell, daarna slecht! Zondag helemaal niets.

Zaterdag 12 mei: Naar de kust! Op ongeveer een uur afstand ligt Belfast; een kustplaatsje. Vanuit daar proberen langs de kust te rijden. De Tomtom gaf aan dat er een mooi onverhard weggetje was naar een strand, het was behoorlijk onverhard; off the road met de Hyundai, zie foto 3! Wat een stenen, rotsen en modder zeg! Maar het strandje was erg mooi, en het uitzicht was prachtig! Daarna zijn we doorgereden naar andere plaatsjes, zo kwamen we aan in Lincolnville Beach, en vonden dat het tijd was voor een biertje! Op het terras gezeten dat uitkeek over de oceaan (het koelde wel ontzettend snel af), gekletst met een Canadees en hij vertelde dat zijn vrouw Nederlands was & de eigenaar van dit restaurant. Ik heb een tijdje met haar gekletst in het Nederlands, ze kwam uit Schiedam en was in 1979 al vertrokken uit Nederland. Leuk om op zo’n manier mensen te ontmoeten! ’s Avonds doorgereden naar Augusta, om bij Jody een pizza te eten. Daarna zijn we doorgegaan naar Hallowell: Hier een paar biertjes gedronken, en het bleek dat je geen bier buiten mag drinken. Dat werd ons heel duidelijk gemaakt toen we een biertje meenamen naar een soort terrasje: Het biertje werd uit onze handen gerukt, en leeggegooid terwijl een persoon heel erg op ons aan het schelden was!
Op zondag de 13e gewandeld door Skowhegan, een ijsje gehaald (een kinderijsje in de USA is in NL een onmeunige variant!), Foto’s gemaakt e.d. ’s Avonds stokbrood met Pesto, tomaat & mozzarella klaargemaakt voor het internationale diner.
Op maandag 14 mei er was een internationaal diner op een basisschool in Skowhegan. Hier waren ongeveer 40 mensen aanwezig, vooral Chinezen! Manel had zijn Spaanse ‘tortilla de patatas’ gemaakt, ik was er met mijn brood. We hebben ons helemaal volgevreten! Volgens mij heb ik wel vier keer opgeschept, lekker hoor!

Op donderdag 17 mei heb ik mijn eerste Amerikaanse schietles gehad! Wat is dat gaaf zeg! Heb met een pistool (.22), een geweer (.22) en een geweer (.45) geschoten op schietschijven en blikjes. Ik had een ‘officiële’ schietbaan verwacht, maar het was een open plek in het bos! Lijp!

Op zaterdag 19 mei heb ik me verdiept in een ander stukje ‘outdoor’ in Maine, ik ben wezen kamperen (jaja) met een groep van 6 personen. In de zon gezeten, lekkere Smirnoff Ice gedronken, gebarbecued, gewandeld met de hond, gevist in een boot toen de zon onderging, kampvuurtje gemaakt, ‘smores’ gemaakt bij het kampvuur, paar biertjes gedronken en daarna slapen op een lek luchtbed in een tent (nu weet ik weer waarom ik niet zo’n kampeerder ben!).
Op zondag naar een festival erg dicht bij ons in de buurt geweest, de naam was ‘Freedom festival, Maine Vocals’. Toen Manel & ik daar aankwamen en het eerste bord was (zie foto 7)
We zagen tenten, campers & bussen met veelal een wietteken met echte hippies ervoor (een paar hadden zich in zeker geen jaar gedoucht). Voor het podium stonden 2 wietplanten, er lagen 2 mensen voor het podium en dat was het. wij zijn in het gras gaan liggen, en hebben twee bandjes bekeken (het eerste bandje waren redelijk jonge gasten, het tweede bandje bestond uit 60-jarige rockers). Er was geen bier (of water) te koop op dit festival, alleen een beetje eten (zie foto 8 voor de vreetkraam).

Op woensdag de 23 hadden we een meeting met alle ‘buitenlanders’ werkzaam voor Spurwink in Portland. Ideaal, had meeting van 10 tot 12.30, dus ik kon niet werken (want Portland is rond de 2 uur rijden), dus mijn dag bestond uit meeting & socializen met een groep Ieren, Roemenen, Italiaan, Spaans & Noors. Daarna nog een beetje sightseeing gedaan aan de kust en gewinkeld in Freeport, een erg leuk plaatsje met veel outlets (heb er een paar nieuwe Nike’s bij).

Na het werk op donderdag zijn we naar Sugerloaf geweest, een skigebied. Hier wilden we graag een Moose in het echt bekijken, dit is helaas niet gelukt (zelfs niet met een Amerikaanse tourguide haha). Een Moose is een onmeunig groot dier! Die wil ik graag in het echt zien, vooral omdat ik me niet echt een voorstelling kan maken hoe groot ze zijn. Mainers zeggen dat als je een Moose voor je auto krijgt dat je het niet overleefd; Je raakt een Moose bij z’n knieën, dan valt hij op je voorruit en je kunt geen kant op! Ik heb een fotootje bijgevoegd, gevonden op google, hoop dat ik er snel zelf een kan maken! Het enige dier dat we van zeer dichtbij hebben gezien was een Racoon (een wasbeer). En genoten van de kikkers in het moeras (wat een herrie maken die beesten zeg!)

Vrijdag een ‘chille’ dag op het werk: geen kids, in de ochtend een vergadering en ’s middags socializen met collega’s. ’s Avonds een kroegentocht in Waterville (een plaatsje op 20 minuten rijden, met meerdere pubs, was al in 2 leuke geweest, maar wilde graag de rest zien) in 3 bars/pubs geweest, maar we kwamen toch weer bij een pub/club uit waar ik al was geweest omdat die veel leuker is!

Zaterdag 26 mei naar een tuinfeestje in Windham (het prachtige huis met de 4 Geo’s). Er waren een paar GEO’s aanwezig, erg gezellig om weer bij te kletsen! Lekker gebarbecued, kampvuurtje gemaakt, spelletjes gespeeld etc. Het ontbijt in de ochtend bestond uit taart (ter ere van 3 jarigen in één week), als lunch weer gebarbecued. Lekker in de zon gelegen in hun geweldige tuin, sproeier aangesloten, spelletjes spelen en luieren. Daarna weer teruggereden naar Skowhegan.

Maandag 28 mei was het memorial day; een dag om alle strijders voor het Amerikaanse land te herdenken. Omdat het een nationale ‘vrije’ dag is hoefde ik ook niet te werken. Ik ben ’s ochtends naar de Memorial Day Parade geweest hier in Skowhegan. Ben op de stoep gaan zitten, en wachten tot de parade langs kwam (die zou om 10 uur beginnen, hij kwam om 10.40 langs.. Zo groot is Skowhegan toch niet?!). In de parade was de Politie, Brandweer & ambulance vertegenwoordigt, maar het merendeel bestond uit veteranen. Zowel lopend, te paard, als in mooie of gekke voertuigen! Na de parade was er een toespraak op het Memorial Veteraan kerkhof/monument, er werd vooral gebeden. En natuurlijk het volkslied werd gezongen (door een student, als altijd lekker vals). ’s Middags ben ik eerst met de Chinees gaan ‘ontbijten’ bij de beste plek in Skowhegan (veel voor weinig en donders lekker) daarna ben ik met de Chinees & Spanjaard naar een park (George Lake) geweest voor sightseeing. Deze dag was het niet warm, en we waren er rond een uurtje of 4, dus veel insecten; Cherry & Manel zijn panisch voor alles wat vliegt of kruipt (ook wilde mevrouw het bos niet in, want misschien valt een beest je aan..). Het was een kort bezoekje!

Op vrijdag 1 juni was het weer prachtig weer! Na school ben ik weer wezen pistool schieten (het was nogal lastig om een ‘Sand Pit’ te vinden hier in de buurt. Mijn collega had mij een route beschrijving gegeven, maar die klopte niet echt. In Maine mag je in onbewoonde gebieden of op je eigen grond schieten, veelal zijn publieke schietplekken in zandafgravingen. Hier ben ik dan vrijdag ook geweest). Ik heb veelal geschoten op blikjes & flessen. Ook lag er een snowboard, ik heb nog een poging gedaan om te ‘zandboarden’ van een zandhoop, maar dat ging me wel iets te gek haha! Op zaterdag geskypt, wezen ontbijten bij de ‘bankery’ in Skowhegan (hier was ik nog nooit geweest, omdat die nogal gekke openingstijden heeft, van 9 tot 2). Daarna Sightseeing in Farmington, maar het was nogal regenachtig dus op een Amerikaanse manier; vanuit de auto, alles bekeken. ’s Avonds lekker lui op de bank met een filmpje. Op zondag was het een regenachtige & koude druildag, de ideale dag om: mijn foto’s te sorteren, te waarbenjij.nu-en, schoolspul voor te bereiden, skypen, uitzending gemist bestuderen en de ESTA voor mijn ouders aangevraagd want die komen aanstaande woensdag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Op 31 oktober '11 is mijn reis naar the United States Of America gestart. Begonnen in Boston, toen naar Worcester vanuit is mijn Global Exchange Opportunities orientatie gestart. Sinds 4 november woon & werk ik in Grand Rapids Minnesota, en maak vanuit hier allerlei uitstapjes in dit grote 'vette' land!

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 36785

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2011 - 15 November 2012

Een klein meisje in een Vet land

01 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Exchange to Helsinki

Landen bezocht: