Frits & Wilmien in the USA! - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Iris Fluttert - WaarBenJij.nu Frits & Wilmien in the USA! - Reisverslag uit Skowhegan, Verenigde Staten van Iris Fluttert - WaarBenJij.nu

Frits & Wilmien in the USA!

Door: irisfluttert

Blijf op de hoogte en volg Iris

28 Juni 2012 | Verenigde Staten, Skowhegan

Op woensdag 6 juni heb ik pa & ma opgehaald van Logan Airport in Boston (die dag werken, 4 uur naar Boston, Pa & ma in de auto en 4 uur terug op naar Skowhegan; het Lawton-hotel ;) (het Lawton hotel, mijn huis dus, is ook voor jullie beschikbaar natuurlijk! Ik woon er vanaf 16 juli alleen, heb 3 slaapkamers vrij!). Helaas moest ik die donderdag erna werken, maar dat kwam m’n ouders eigenlijk wel goed uit na al dat reizen en die Jetlag, tjah je moet er toch wat voor over hebben om je dochter op te zoeken!

Vrijdags de dag begonnen met op zoek gaan naar een plek in Maine waar je Euro’s voor Dollars kunt wisselen, na 5 banken bezocht te hebben kwamen we er toch echt achter dat dat niet mogelijk is in Maine, Belachelijk! Daarna zijn we naar het noorden van Maine gereden, onder andere naar Bangor, Bar Harbor en het Acadia National Park geweest. Op de heenweg een paar adresjes bezocht voor auto’s & schietbanen (tjah dan ben je in America, en dan is het voor mijn vader niet mogelijk om z’n sport te beoefenen. Want Amerikanen houden er van om in de lucht te schieten vertelden ze op een paar schietbanen). Bar Harbor is een toeristische havenplaats, leuk om even gezien te hebben! Veelal rond gereden op het MT Desert Eiland. Daarna het Acadia National Park ingegaan, het is daar prachtig! Zelfs nog een ‘berg’ beklommen met pa & ma! De rest vooral met de auto bezocht; veel bergen, prachtig uitzicht, een mooi strand bezocht, maar vooral genoten & bijgekletst!

Op zaterdag met pa in de vroege ochtend de ‘Farmer Market’ in Skowhegan bezocht om even lekker brood te halen en een kopje koffie/thee te doen! ’s Middags naar het National Maine Wildlife park geweest, omdat ik heel graag een ‘Moose’ in het echt wilde zien! Het wildlife park heeft alleen dieren die in Maine leven (alle grote katachtige, wasberen, stinkdieren, slangen, vissen, vogels, herten, wolven, coyotes etc.) Mijn hoogtepunt zou de ‘Moose’(eland) en de beren moeten zijn. Maar het was wel een beetje een zielige bedoening.. De elanden waren meer dood dan levend, en de beren lui haha! Maar we hebben ze ‘in het echt’ gezien! Daarna doorgereden naar Auborn & Lewiston, daar een kerk bezocht. Vanuit daar naar Farmington gereden om daar lekker op het terras te zitten (een terras in de USA is heeel schaars, kennen ze bijna niet. Als er een terras is zijn het, in veel gevallen, gewoon picknickbanken; Wat ik heel jammer vind!) De samenvatting van het EK gekeken, hapje gegeten, biertje/wijntje en toen weer terug naar Skowhegan.

Zondag 10 juni naar Hallowell geweest, een toeristisch plaatsje aan de Kennebec Rivier. Daar een waterval in een bos bezocht, een hele mooie, waar ik al eerder was geweest. In Hallowell bij de bakker op het terras gezeten met een lekker taartje! Daarna nog een stuk gewandeld in het plaatsje en toen op naar Augusta (hoofdstad van Maine), hier was helaas weinig te beleven. En de historische rivierroute viel ons erg tegen. Om natuurlijk wel Amerikaans te zijn maar even een burger gegeten bij de Mc Snack! Toen via allerlei weggetjes naar Waterville gereden (dat plaatsje ligt op zon 20 minuten van me huis, hier in de buurt het meeste te beleven). Bij de plaatselijke bierbrouwerij/café op het terras gezeten. USA is nogal geobsedeerd met ID’s, dus moesten mijn ouders eigenlijk ook hun ID laten zien, maar door een scherpe opmerking van mijn vader hoefde het uiteindelijk toch niet! Naar een paar biertjes weer terug naar Skow, buiten gezeten naast mijn huis (tjah ik kan het wel tuin noemen, maar asfalt/grint en onkruid is niet echt een tuin hè als je bijna aan de straat zit in een campingstoel haha!). Pa & ik zijn nog even biertjes gaan halen bij de plaatselijke slijter (met een speciale bierkoelkast, een koelcel van een paar vierkante meter. De keuze is reuze!) Daarna met ma naar een klein supermarktje geweest, hier haal ik altijd mijn vlees. Het avondeten was dus ‘biefstuk van George’, heerlijk mals!

Maandag & dinsdag had ik training in Portland. Ouders hebben me maandagochtend weggebracht en zijn toen het zuiden van Maine gaan verkennen (Portland, Freeport, Rockland, Bath e.d.) Ook hebben ze veel kustplaatsjes bezocht.
Op dinsdag avond kwamen Manel & ik na een fikse bekeuring (Manel reedt 17 miles te hard; werden aangehouden, moesten lang wachten, kreeg een bekeuring van $185...) weer thuis, de Chinees was net verhuisd. Ma had lekker Nederlands gekookt (gekookte aardappels met jus, karbonade & groenten, lekker hoor!!!)
Op woensdag moest ik werken, pa & ma kwamen me ophalen, ik heb ze even rondgeleid op mijn werk (ze waren vooral erg verbaast dat ik in zon ‘hok’ werkte wat een school voor moet stellen haha), stukje van NL-DE gekeken, daarna lekker uiteten. Mijn moeder was toe aan een kreeft, en Maine staat nu net bekend om z’n ‘seafood’. Dus naar een specifiek restaurant waar ze de beste kreeft van Maine hadden. Pa & ik aan een dikke vette biefstuk, ma aan het breken met een kreeft & mosselen. ’s Avonds weer thuis een alcoholische versnapering (zoals elke avond), de Spanjaard kwam er ook regelmatig bij zitten.
Op donderdag zijn m’n ouders weer op sightseeing gegaan, dit keer in de bergen/skigebied van Maine. ’s Avonds ben ik met Manel & ma naar de supermarkt geweest om een kreeft te kopen. Dan staar je naar een grote waterbak vol met levende kreeften (heel normaal in Maine, elke supermarkt heeft er zo een!) Een kreeft uitgezocht, beest in een plastic (open) tasje (fijn dat er om de scharen een elastiekje zit) en weer naar huis. Ik had nog graag een kreeftenrace gedaan tussen die van Manel & Ma, maar dat mocht helaas niet van ze! De kreeften één voor één gekookt. Manel als eerste, met z’n laptop voor de neus kijken naar een filmpje hoe je een kreeft kookt, ontleed & op pauze zetten haha. Daarna die van ma gekookt. Ze hadden er allebei skik aan en vonden het heerlijk (ik houdt er nog steeds niet van om zee voedsel te eten). Vrijdags had ik lekker vrij, we zijn ’s ochtends vroeg vertrokken naar Boston, onderweg natuurlijk even gestopt bij de Likeur Outlet in New Hampshire, want dat scheelt teveel ;)

Boston
Begonnen bij Bunker Hill, een monument. Vandaar door naar een belangrijk gedeelte: Van Euro’s naar Dollars, hehe! Toen lekker Boston verkent; Boston State park, old state house, quincy markets, veel rondgereden door de stad. Lekker geluncht in ‘Seaport’, op het terras aan de haven! Daarna de buurt Backbay bezocht en toen door naar Cambridge; de Harvard Universiteit. Toen door naar het hotel, nog met ma ff wezen winkelen en daarna nog een uitgebreid drankje op de hotelkamer. De volgende ochtend na het Amerikaanse ontbijt (Koffie/thee, melk/sapje, bagel/toast met cream cheese/jam, oatmeal/cereals, cinnamonrol/muffin en dat ist) op naar New York!

New York City
Onderweg een beetje files/werkzaamheden gehad, maar eenmaal aangekomen in NYC het hotel gevonden, auto geparkeerd en met de Metro naar ‘downtown Manhatten’! We zijn die dag begonnen bij Times Square (altijd erg indrukwekkend met al die mensen, alle lampen/lichtkranten en hoge/bijzondere gebouwen). Op Times Square een paar lege stoelen gevonden, koffie/theetje/smoothy gehaald, en genoten van de mensen bekijken! Vanuit Times Square doorgelopen naar Broadway (je weet wel, van die Musicals). Rockefeller plaza bezocht, in de toren geweest en op een bankje gezeten. Toen naar de St. Patricks Kathedraal, een mooie oude kathedraal, we hadden geluk; Er was een bruiloft gaande! We hebben plaatsgenomen in een van de achterste banken, gewacht tot de bruid binnen kwam, en toen weer naar buiten. Genieten van het heerlijke, warme weer! Grand Central (station) bekeken, daarna de eerste publieke bibliotheek bekeken (heel mooi oud gebouw!) en vanuit daar naar Bryant park. Een mooi groen parkje te midden van alle immens grote gebouwen! Hier lekker even gezeten, genieten van het mooie weer & mensen kijken, prachtig! Toen met de Metro weer naar het hotel, om daar in de buurt wat te eten. Hier rondgelopen opzoek naar een geschikt restaurantje (het was er goed vertegenwoordigd qua culturen!). We kwamen per toeval langs een slager, daar liepen een paar dikke/gespierde mannen naar binnen. Mam & ik dachten; hier hebben ze vast goed spul! En dat was het geval! Heerlijke rosbief, puree & groenten! Dat het zo lekker zou zijn hadden wij nog niet verwacht! ’s Avonds verder een drankje op de hotelkamer.

Op zondagmorgen een lekker ontbijt (he he, één van de eerste fatsoenlijke ontbijten die ik in een USA hotel heb gegeten! Lekker zelf wafels maken met aardbeien, lekker bacon & ei). Toen weer met de Metro, dit keer naar de voet van de Brooklyn Bridge. We zijn over de Brooklyn Bridge weer naar ‘Manhattan’ gelopen, een geweldig uitzicht van de skyline van NYC! Vanuit daar naar Ground Zero (het monument van 9/11, de dag dat er vliegtuigen in het World Trade Center vlogen). Hier werden we bijna maf van alle controle! Kaartje halen, kaartje checken, kaartje scannen, door de beveiligingspoortjes (tas inleveren, die werd doorzocht & door de scanner gehaald, riem/horloge. Net of je op vakantie gaat, of erger..),kaartje afstrepen, kaartje laten zien.. Toen kwamen we aan bij het daadwerkelijke monument! Het ziet er erg mooi/indrukwekkend uit, en ze zijn natuurlijk druk aan het bouwen met de nieuwe Freedom Towers die er omheen staan (de freedom tower wordt 541 meter). Vanuit de freedom towers door naar het 9/11 museum om het geheugen nog wat op te frissen en toen door naar Wallstreet. Pa nog even op de foto gezet voor pr. Washington, daar stond hij 20/30 jaar geleden ook met het bewijs op foto! Ben wel benieuwd naar het verschil als ze naast elkaar liggen ;)
In Wall street een hapje gegeten bij de Subway (van de broodjes, Pa is fan!), toeristen helikopters bekeken aan het water, toeristen watertaxi’s bekeken en toen doorgelopen naar de Staten Island Ferry. Vanuit daar kun je het vrijheidsbeeld erg mooi zien, en heb je een heel mooi uitzicht op de skyline van NYC. Het was een leuk boottochtje! In Staten Island een kleine versnapering, en het veerpont een uur later terug genomen. Om weer naar het Statue Of Liberty te kijken, blijft mooi! Aan de wal langs allerlei oorlogsmonumenten gelopen in Battery park, een paar immigrantenmonumenten bekeken en weer de metro in. Dit keer naar Central Park (als je in NYC bent geweest, is dit ook erg leuk om te zien. Hoe een onmeunig groot park in zon grote stad ligt!). Daarna rondje gemaakt bij Army plaza, doorgewandeld door the 5th Avenu; Het winkelwahalla in NYC, alle grote (vooral onbetaalbare) merken zijn hier gevestigd. Ik ben nog even bij Davidorff naar binnen gelopen om te vragen wat een sigaartje kost, de goedkoopste was $40 per stuk!

De volgende morgen, maandag 18 juni, was het alweer de laatste dag voor mijn ouders in de USA! Na het ontbijt in het hotel de koffers gepakt, om weer naar Boston af te reizen. Eerst een crime om NY uit te komen, goeiendag wat veel verkeer daar zeg (zeer goed voor mijn rijvaardigheden)! Onderweg nog sightseeing, lekkere steak als Lunch! En mooi op tijd weer bij het vliegveld. Toen stonden we bij kats de verkeerde terminal: Ik had verwacht dat ze bij de terminal ‘internationale vluchten’ moesten zijn, maar dat was dus niet zo. Nog even stressen om naar de andere terminal te komen, pa & ma ingecheckt, bagage afgegeven, toen nog tijd voor een laatste USA drankje/versnapering en het was tijd om weer afscheid te nemen! Nog een traantje wegpinken, mijn ouders uitzwaaien; ze moesten nog even door het circus genaamd: ‘de douane’! (en de vlucht had vertraging, waardoor de andere vlucht gemist is, dus ze hadden nog zo rond de 5 uur extra reistijd.. Joepie, ruim 20 uur reizen!)

Pa & ma, ik vond het heel erg leuk dat jullie er waren!!

Kortom, pa & ma hebben de volgende staten bezocht voordat ze op het vliegtuig stapten: Maine, New Hampshire, Massachusetts, Rhode Island, Connecticut & New York. Best een leuk stukje van Noord Amerika in 12 daagjes!

  • 08 Juli 2012 - 17:09

    Margret Goering:

    heel erg leuk, verslag en foto`s. Mijn zus heeft een geweldige vakantie gehad. lfs

  • 10 Juli 2012 - 15:13

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Op 31 oktober '11 is mijn reis naar the United States Of America gestart. Begonnen in Boston, toen naar Worcester vanuit is mijn Global Exchange Opportunities orientatie gestart. Sinds 4 november woon & werk ik in Grand Rapids Minnesota, en maak vanuit hier allerlei uitstapjes in dit grote 'vette' land!

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 1271
Totaal aantal bezoekers 36781

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2011 - 15 November 2012

Een klein meisje in een Vet land

01 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Exchange to Helsinki

Landen bezocht: