Eerste week USA - Reisverslag uit Grand Rapids, Verenigde Staten van Iris Fluttert - WaarBenJij.nu Eerste week USA - Reisverslag uit Grand Rapids, Verenigde Staten van Iris Fluttert - WaarBenJij.nu

Eerste week USA

Door: irisfluttert

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 November 2011 | Verenigde Staten, Grand Rapids

Als eerste wil ik jullie hartelijk bedanken voor alle kaartjes/felicitaties/belletjes/smsjes/presentjes. Erg leuk allemaal!
Mijn Amerika avontuur is begonnen op zondag 30 oktober. Om 7 uur ’s ochtends ben ik vertrokken richting Dusseldorf (pa & ma hebben we weggebracht). Het inchecken duurde redelijk lang, bij de balie vertelden ze dat het reizen naar Amerika altijd veel tijd in beslag neemt. De ticket tot aan Dublin kreeg ik mee, de ticket vanaf Dublin naar Boston kreeg ik pas in Dublin. Hier moest ik overstappen op een ander vliegtuig van Aer Lingus. Maar voordat ik kon overstappen moest ik voor de derde keer die dag mijn adres in de USA opgeven, vingerafdrukken werden weer afgenomen, ik moest aangeven hoeveel geld ik bij me had & of ik nog wat in te voeren had. Toen kon de grote vliegreis eindelijk beginnen. En het ging best snel, in het vliegtuig heb ik drie films gekeken en een boekje gelezen toen waren we er al. Op de bonnefooi een hotel gezocht, een uitgebreide stadswandeling gemaakt, daarna lekker gaan slapen in mijn kingsize bed.
Als ontbijt heb ik een echt Amerikaans ontbijt besteld bij de Burger King, het was een breakfastbowl (met aardappel, worst, tomaten, kaas, omelet en paprika). Met een gevulde, vette, buik veel rondgewandeld in Boston. ’s Middags contact gehad met de andere Nederlanders die al in Boston waren, daarmee ff gesnackt in de Mc Donalds. Toen weer met de taxi naar het vliegveld om alle andere GEO’s te ontmoeten.
GEO heeft het goed geregeld, we werden met een bus opgehaald en zijn naar een hotel gebracht (om precies te zijn Comfort Inn, een 5* in Auborn). Hier verblijven we tot vrijdag 4-11 met alle fellows, zo’n 20/25 personen. De organisatie, GEO, heeft het echt ontzettend goed geregeld! De overnachtingen van maandag tot zaterdag zijn geregeld (en door de organisatie betaald). Het ontbijt hadden we in het hotel, lunchen deden we veelal onderweg & dineren ook, dit alles werd betaald. Tijdens de orientatieweek in Worcester kregen we lunch en diner op de vestiging (altijd met salade e.d. erg lekker!) Van dinsdag tot vrijdag hebben we een oriëntatieweek, hierin leren we alle ‘fellows’ kennen, krijgen we achtergrondinformatie en worden praktische dingen geregeld. Ook heb ik enkele bizarre formulieren moeten onderteken. Waaronder aankruisen welk ‘ras’ ik ben, in mijn geval dus wit. Ook komt op praktisch elk formulier naar voren dat ik een Alien ben in de USA haha. Het bizarste formulier vond ik: aan wie wil ik 30.000 dollar schenken als ik kom te overlijden, ik mocht hier gelukkig ook 2 personen voor kiezen, dus ik heb mijn ouders gekozen….

Op vrijdagavond vliegt ons clubje (5 personen, 3x NL, 1x Italiaans & 1x Spaans met 2 ‘begeleiders’ naar Minneapolis, Minnesota (de hoofdstad van de staat). Hier hebben we 1 nacht in een hotel geslapen, wederom met de nodige sterren. We hebben om 8 uur verzameld, samen ontbeten, en toen op weg. Eerst naar de bank, om een Amerikaans bankaccount te openen. Daarna op weg naar Grand Rapids (in 2 huurauto’s, onze auto’s zijn nog niet gereed, deze halen we maandag morgen op. Het is een ritje van ruim 3.5 uur van Minneapolis naar Grand Rapids, deze route moeten we meerdere malen afleggen).

Toen ik in Grand Rapids aankwam was ik blij verrast, de Amerikanen hadden het over ‘a small town’, maar hij is best groot. Er zijn meerdere supermarkten qua grootte van de Makro, er is een Burger King, MC snack, KFC, Pizza hut, Taco John en ga zo maar door…
Na een kort ritje door de rechte straten van Amerika kwamen we op de 6th Avenue North East (inderdaad de 6e straat vanaf Down Town naar het noord oosten) op nummer 621 ofwel: Mijn Amerikaanse huis. De buitenkant ziet er Amerikaans uit, het huis is opgedeeld in 3 appartementen. In één appartement woont een jongen uit Oekraïne. Ik woon samen met een Italiaanse vrouw in appartement 2 (boven). En de onder verdieping wordt bewoond door 2 NL-er J/M & 1 Spanjaard. We hebben een erg gezellige/leuke groep!

Toen kwamen we binnen.. De geur in het huis was onvoorstelbaar. Wat vies, wat goor! Veel was er kapot, en we waren erg teleurgesteld in het huis. De begeleiders ook, het was er volgens mij ruim een jaar niet schoongemaakt, en ontzettend muf, en er hangt een geur van een lijk in (die hebben we helaas nog niet kunnen traceren!). Dat was een ontzettend grote teleurstelling! Het eerste wat we gedaan hebben is een ronde door het huis om te kijken wat allemaal kapot was, of miste in het huis. En de teleurstelling een beetje te verwerken, wat een tegenvaller zeg! We zijn redelijk snel naar een supermarkt vertrokken om schoonmaakmiddelen e.d. te gaan kopen. Na 2 dagen non-stop schoonmaken begint het er een beetje op te lijken. Ook hebben we 10 verschillende soorten desinfecterende middelen en geurmaskeerders gekocht. Het wordt iets beter qua geur, ik heb wel hele dag en nacht de ramen openstaan zodat het een beetje kan luchten..

De eigenaar van het huis kwam op maandag langs (we zijn in het huis aangekomen op zaterdag), hij voelde zich wel erg ‘schuldig’ hij was enkele maanden niet in het huis geweest, en wist niet dat het zo’n bende was. Hij wil ons graag een complete avond uit aanbieden omdat wij zo goed schoongemaakt hebben, dat vind ik ergens wel weer netjes!

Op maandagmorgen zijn we om 5 uur weggereden naar Minneapolis om de auto’s op te halen. De heenweg in het busje, onderweg een koffiestop en weer verder rijden. Toen onze auto’s ophalen. We hebben 5 dezelfde auto’s, in 4 verschillende kleuren. Het is: een Hyundai Accent, en Iris’ heeft de stomste kleur: Wit… Erg Amerikaans dus, Not!
Hij heeft 35000 miles op de teller, dus doet het prima. Dat heb ik mooi uit kunnen testen tijdens de 3.5 uur durende terugreis.

De planning voor deze week is: Dinsdag dagje vrij (vooral meubels, gordijnen e.d. kopen!). Woensdag de eerste oriëntatiedag met alle nieuwe werknemers bij North Homes (mijn toekomstige werk). En donderdag een oriëntatiedag bij North Homes met onze groep. Verder nog geen idee, zeer waarschijnlijk schoonmaken e.d.

Jullie horen van me ;)
Mijn adres in de USA is:
621 NE 6th Avenue
Grand Rapids
MN 55744
The United States

Om op te zoeken waar ik zit, ik woon in de staat Minnesota.

Skypen: iris.fluttert
Facebook: Iris Fluttert

Mobiele telefonie is tot nu toe lastig!

  • 08 November 2011 - 17:34

    Vera Bennink:

    Hey Iris,

    Ontzettend leuk om je verhaal te lezen!
    Veel succes met je baan daar een veel plezier met alles wat je verder gaat doen.

    Ik blijf je verhalen volgen!

    Groetjes,

    Vera

  • 08 November 2011 - 18:05

    Marjolein:

    Wauw!!! Wat gaaf zeg om te lezen! En ziet er heerlijk uit zo'n 'ontbijtje'!Poetse!:)
    groetjes Majo

  • 09 November 2011 - 10:02

    Diny Fluttert:

    Dank voor het sturen van de mail, link plaats ik door naar www.bentelo.info dan blijft heel Bentelo easy in beeld hoe het je vergaat.

    Goed te lezen dat alles naar wens verloopt, nou ja op dat schoonmaken na!

    Have fun en ik blijf je volgen,

    Diny

  • 09 November 2011 - 10:56

    Gerrie:

    hoi Iris,

    Mooi verhaal hoor. Je staat weer bij de "favorieten". We volgen je.
    De auto is wel net effe anders dan je
    barrel. Went wel he?
    Groeten Gerrie

  • 09 November 2011 - 12:00

    Sanne En Lars:

    Hey Iris,

    Na een mislukte poging op je facebook om te reageren op je verslag, probeer ik het hier nog een keer :-)

    Je hebt al een boel mee gemaakt in de korte periode dat je er bent. Goede zaak, want daarvoor ga je ook naar het buitenland.
    Vooral het stukje over alle controles tijdens het reizen herken ik van mijn vakantie in de VS.
    Ik mis trouwens de foto's van de bende in jullie huis... Die mag je nog wel even toevoegen, want dan hebben we nog weer wat te lachen hier :-)

    Mooi om te horen dat je een leuke groep mensen om je heen hebt! Dat scheelt de helft.
    Succes de komende periode met je huisje, je werk en alle andere nieuwe dingen..
    Maar bovenal geniet ervan!!!

    Groeten Sanne en Lars


  • 13 November 2011 - 15:10

    Jan&Ang:

    Hoi Iris

    We genieten van je heerlijke verhalen,leest prettig.
    Zien t bijna voor ons.
    Vind je wel een stoer wijf!!!
    Geniet van alles wat je beleefd
    Dikke kuzzen jan+ang

  • 15 November 2011 - 20:46

    Anke:

    Iris! Nice om te lezen dat the american way of living je goed af gaat. Nou nog even van die kadaver lucht af.. Volgens oma helpt azijn altijd perfect....Hoe bevalt je nieuwe 4 wieler?? Wit = zo 2011!!
    Laat je even weer wat van je horen als je wat werkdagen erop hebt zitten?

    tot snellers~!

  • 09 December 2011 - 21:01

    Rico,wes,mer Ang:

    heey lief nichtje
    gaat alles goed bij jou
    bij ons wel.
    is't nog steeds zo koud bij jou
    bij ons valt dat nog wel mee
    wesley is druk aan touren met zijn brommer hij heeft zijn rijbewijs gehaald, iris ook nog bedankt voor de jas ik (merle) heeft er veel plezier van
    je krijgt een dikke kus van ang

  • 09 December 2011 - 21:05

    Rico,ang,wes En Mer:

    heey lief nichtje
    alles goed bij jou
    bij ons wel.
    is't nog steeds zo koud bij jou
    bij ons valt het nog wel mee
    wes is druk aan touren met zijn brommer want hij heeft zij rijbewijs gehaalt . nog bedankt voor de jas ik (merle) heb er heel veel plezier van .
    je krijgt ook nog een kus en knuffel van ang
    veel x-jes en knuffels rico,ang,wes,mer

  • 09 December 2011 - 21:08

    Merle:

    heey iris
    die eerste van ons is een foutje
    xxxxx merle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Op 31 oktober '11 is mijn reis naar the United States Of America gestart. Begonnen in Boston, toen naar Worcester vanuit is mijn Global Exchange Opportunities orientatie gestart. Sinds 4 november woon & werk ik in Grand Rapids Minnesota, en maak vanuit hier allerlei uitstapjes in dit grote 'vette' land!

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 36813

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2011 - 15 November 2012

Een klein meisje in een Vet land

01 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Exchange to Helsinki

Landen bezocht: