Ik ga verhuizen!!! Van Minnesota naar Maine - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris Fluttert - WaarBenJij.nu Ik ga verhuizen!!! Van Minnesota naar Maine - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Iris Fluttert - WaarBenJij.nu

Ik ga verhuizen!!! Van Minnesota naar Maine

Door: irisfluttert

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik ga verhuizen van de staat Minnesota naar de staat Maine!

Mijn schema ziet er als volgt uit:
Zaterdag 28 januari laatste werkdag bij North Homes
Woensdag 1 februari vliegen van Minneapolis naar Boston (mijn auto gaat vanaf Minneapolis op transport).
Start Oriëntatietraining in Portland, Maine op 6 februari tot 17 februari.
1e werkdag bij Spurwink in Cornville, Maine: 20 februari?

Mijn nieuwe adres is:
15 Lawton Street,
Skowhegan, Maine 04976, USA

Voor de meeste mensen komt dit een beetje uit de lucht vallen, maar ik ga toch echt ander werk doen in een andere staat (Maine). Tijdens mijn weekje New York kreeg ik allerlei mailtjes en smsjes van Carla (Italiaanse) & Manel (Spanjaard). Carla bleek niet naar huis te gaan eind januari, maar naar de staat Massachusetts. En GEO, onze organisatie, heeft Manel aangeboden om een andere werkplek te kiezen. Hierbij hadden Manel en ik keuze uit: Werken met gehandicapte volwassenen in New Bedford, Massachusetts. Of werken op een High School in Cornville, Maine.
De plek in New Bedford was prachtig, uurtje van Boston af en 3 uurtjes van New York. Maar het werk in New Bedford bestond ook uit mensen wassen, en bepaalde bewoners hebben een ernstige beperking dat ze slechts met de ogen kunnen communiceren. Niet mijn ding!
Mijn keus viel gelijk op de High School (middelbare school, kids tussen 12 en 18). Het betreft uiteraard een speciale school. Kinderen met misbruik, mishandeling en verwaarlozing zijn zeker geen uitzondering!

Op dinsdag 17 januari had in een telefonisch sollicitatiegesprek, maar natuurlijk helemaal niet aan het tijdsverschil gedacht, dus dat liep langs elkaar heen. Dus op woensdag 18 januari een sollicitatiegesprek. Het telefoontje duurde ruim een kwartier, en het was een vragenvuur die de school (directeur en begeleider) aan mij stelden. ‘hoe zou je hier mee om gaan’, ‘hoe zou je dit oplossen’, ‘hoe kun je je hobby inzetten bij dit werk’ enz. enz. Maar ik had er wel een goed gevoel over. Op vrijdag 20 januari werd ik door GEO gebeld, de laatste werkdag was bekend en ook wanneer ik zou vliegen. Ik viel van verbazing bijna van mijn stoel!!!
Ik was er een beetje vanuit gegaan dat het op zijn Amerikaans zou verlopen, en dat ik over een week of 6 een keer richting de Oostkust zou gaan. Maar het was allemaal geregeld, en over anderhalve week heb ik een vlucht! (mijn Mentor was daar zelf ook lichtelijk verbaasd over dat het zo snel zou gaan).

Dus nog een paar diensten werken, donderdag de kids vertellen dat ik weg ga, en zaterdag mijn laatste shift ever bij North Homes! Wat fijn dat GEO ons de mogelijkheid heeft gegeven dat we van werkplek kunnen wisselen!


  • 22 Januari 2012 - 19:47

    Judith:

    Hey Iris, wat leuk nieuws. Super dat het zo kan. Hoop dat je gauw op je plek bent! Groet'n uut Twente x

  • 22 Januari 2012 - 21:36

    Diny Fluttert:

    Dit is nog eens goed nieuws, proficiat. Veel plezier met de voorbereidingen en succes met je verhuizing.


  • 23 Januari 2012 - 07:04

    Anita:

    Wow, dat is echt super nieuws! Succes nog 't komende laatste weekje en have fun in Maine! x

  • 30 Januari 2012 - 21:25

    Marlies:

    Joho. Dat klinkt goed. Woensdag even live contact.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Op 31 oktober '11 is mijn reis naar the United States Of America gestart. Begonnen in Boston, toen naar Worcester vanuit is mijn Global Exchange Opportunities orientatie gestart. Sinds 4 november woon & werk ik in Grand Rapids Minnesota, en maak vanuit hier allerlei uitstapjes in dit grote 'vette' land!

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 36774

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2011 - 15 November 2012

Een klein meisje in een Vet land

01 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Exchange to Helsinki

Landen bezocht: